Skip to main content

Sokan keverik a „landing oldal” és az „egy oldalas üzleti bemutatkozó oldal” kifejezéseket. Valójában azonban ez a két weboldal-típus különböző célokat szolgál és eltérő szerkezettel rendelkezik. Miért fontos ez? Mert sokan tévesen landing oldalt rendelnek, amikor valójában egy bemutatkozó oldalt szeretnének. Lássuk, mi a két oldaltípus közötti különbség!

Csoportosíthatjuk például cél szerint ezeket az oldalakat:

Egy oldalas üzleti bemutatkozó oldal:

  • Egyetlen, görgethető oldalon mutatja be az egész vállalkozást vagy márkát.
  • Célja, hogy röviden bemutassa a vállalkozást, annak termékeit/szolgáltatásait, elérhetőségeit és néha tanúsítványait vagy portfólióját.
  • Van menü, lábléc, adatkezelési útmutató, impresszum stb.

Landing oldal:

  • Ezt az oldalt kifejezetten marketing vagy hirdetési kampányokhoz tervezték.
  • Fő célja, hogy a látogatót egy adott cselekvésre ösztönözze, mint például hírlevélre való feliratkozás, termék vásárlása vagy egy eseményre történő regisztráció. Tehát van egy konkrét konverziós cél.
  • Általában fizetett Facebook, Instagram vagy Google Ads hirdetésből érkeznek rá a látogatók

Tartalom szerint:

Egy oldalas üzleti bemutatkozó oldal:

  • Áttekintést nyújt a vállalkozásról és annak szolgáltatásairól.
  • Több szekcióval rendelkezik változatos tartalommal.

Landing oldal:

  • A tartalom egy adott témára vagy ajánlatra koncentrál.
  • Meggyőző szövegírási technikákat használ egy adott cselekvés ösztönzésére.

Design szerint:

Egy oldalas üzleti bemutatkozó oldal:

  • Ezek az oldalak gyakran több részből állnak, amelyek mindegyike egy többoldalas webhelyen általában külön oldalt képviselne (pl. Rólunk, Szolgáltatások, Kapcsolat), itt viszont minden egy oldalon szerepel.
  • A dizájn tartalmazhat parallax görgetést, animációkat és egyéb interaktív elemeket, amelyek lefelé görgetés közben bevonják a felhasználót. A menüből hivatkozhatunk az oldal egyes tartalmi elemeire.

Landing oldal:

  • A design nagymértékben a konverzióra összpontosít. Gyakran elhagyják azokat a felesleges elemeket, amelyek elvonhatják a látogató figyelmét a fő CTA-ról.CTA= call to action, magyarul cselekvésre való felhívás, általában ez egy jó nagy gomb 🙂
  • A landing oldalakról gyakran hiányzik a szokásos webhelynavigáció, hogy a felhasználó az adott műveletre összpontosítson.

Linkek és navigáció

Egy oldalas üzleti bemutatkozó oldal:

  • Gyakran használ horgonyzó linkeket, amelyek ugyanazon oldal különböző részeire görgetnek.
  • Lehet, hogy van egy ragadós navigációs menüsáv oldal a tetején vagy rendes menü, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a különböző szakaszokhoz ugorjanak.

Landing oldal:

  • Minimális linkek, ha vannak egyáltalán. A cél az, hogy a felhasználó az oldalon maradjon és a CTA-ra koncentráljon.
  • A navigációt gyakran elhagyják a figyelemelterelés csökkentése érdekében.

Élettartam

Egy oldalas üzleti bemutatkozó oldal:

  • Jellemzően tartósabb, mivel online képviseli az üzletet vagy a márkát.
  • Kezdő vállalkozók sokszor indulnak ezzel költséghatékonyság céljából, később ha beindul a vállalkozás, akko rkibővítik további aloldalakkal esetleg egy webshop modullal is.

Landing oldal:

  • Ideiglenes, különösen, ha egy adott marketingkampányhoz, termékbevezetéshez vagy eseményhez kapcsolódik.
  • Van hogy csak 1 vagy 2 hétig elérhető, amíg az adott kampány le nem zajlik.

További weboldal formák és jellemzőik:

A landing oldalakról és az egy oldalas bemutatkozó oldalakról már tudjuk, hogy mi fán teremnek, fontos azonban megemlíteni, hogy számos más weboldal-típus is létezik, amelyek különböző célokat szolgálnak. Lássuk ezeket is!

1. Normál üzleti weboldal:

Jellemzők:

  • Többoldalas struktúrával rendelkezik, beleértve a főoldalt, a termék/szolgáltatás oldalt, a kapcsolat oldalt és esetleg egy blogot vagy hírek szekciót.
  • Széleskörű információkat nyújt a vállalkozásról, annak történetéről, küldetéséről és értékeiről.
  • Interaktív elemeket, képgalériákat és esetleg videókat is tartalmazhat a vállalkozás bemutatása érdekében.

2. Webshop:

Jellemzők:

  • Ezen az oldaltípuson a vállalkozások online termékeket és/vagy szolgáltatásokat értékesítenek.
  • Tartalmaz egy keresőfunkciót, termékkategóriákat, termékoldalakat, kosarat és fizetési funkciókat.
  • Gyakran integrált online fizetési megoldásokkal, mint például PayPal, bankkártyás fizetés, vagy más online fizetési módok.
  • Bemutatja a termékek árait, leírásait, képeit és esetleg vásárlói véleményeket.

3. Blog vagy online magazin:

Jellemzők:

  • Főként tartalomra összpontosít, például cikkekre, hírekre vagy írásokra.
  • Rendszeres frissítéseket és új bejegyzéseket tartalmaz.
  • Gyakran tartalmaz kategóriákat, címkéket és keresési funkciókat a tartalom könnyebb böngészéséhez.

Az egyes weboldal-típusok közötti választás attól függ, milyen célokat szeretnél elérni az online jelenléteddel. Ha például termékeket szeretnél értékesíteni, akkor a webshop a legjobb választás. Ha csak információt szeretnél megosztani a vállalkozásodról, egy normál üzleti weboldal vagy egy oldalas bemutatkozó oldal lehet az ideális. Ha már a meglévő üzleti oldaladhoz tervezel marketing értékesítési kampányt, akkor a landing oldal elengedhetetlen lesz a várt számok, bevétel és egyéb konverziós célok eléréséhez. Minden vállalkozásnak valamennyire egyedinek és specifikusnak kell lennie, ezért fontos, hogy az online jelenléte is tükrözze ezeket az értékeket és célokat.

Ha még nincs weboldalad és csak egy rövid bemutatkozó oldalt szeretnél, akkor az „egy oldalas üzleti bemutatkozó oldal” a tökéletes választás számodra.

Amennyiben szeretnél velem együtt dolgozni, töltsd ki az igényfelmérőmet és a válaszaid alapján részletesen árajánlatot fogok neked küldeni a lehetséges opciókkal és csomagokkal.

Kitöltöm az igényfelmérőt!