Skip to main content
online marketing Hannah Design

Mi a közösségi média design?

A közösségi médiatervezés a közösségi médiaplatformokon megjelenő vizuális tartalmak tervezését, fejlesztését és létrehozását jelenti. A tervezésbe való befektetés segít a márkáknak az ismertség kiépítésében és a célközönségükkel rezonáló tartalmak létrehozásában.

Manapság a közösségi platformok gyakran az első hely, ahol a fogyasztók felfedezik a márkákat. Ezért a nagyszerű első benyomás kialakítása az első lépés egy erős közösségi médiajelenlét kiépítéséhez.

Az közösségi média dizájnod hatással lesz a márka megítélésére is. Minden egyes poszt, amelyet létrehozol és közzéteszel, elmesél egy történetet, és hozzájárul a márka imázsához. Biztosra kell menned, hogy ez a történet összhangban legyen a brandeddel és kapcsolatot teremtsen a közönséggel.

Ez különösen fontos a vizuális elemeket előtérbe helyező platformokon, mint például az Instagram, a TikTok és a Facebook. Ha sikeres szertnél lenni akkor a dizájnnak minden platformon konzisztens.

Válassz csomagot!

A csomag ellenértéke a teljesítés utána a szolgáltatási szerződés alapján kerül számlázásra és kiegyenlítésre.

Insta miniCanvában átadott sablonok

70.000 Ft

oldal
  • 4×3-as Instagram feed design
  • 5 db Instagram Post sablon
  • 5 db Instagram Story sablon
  • 10 db highlights borítókép
  • 1 db lapozós poszt (10 oldal)
Érdekel

Social Gurustratégia / Insta / Fb / YouTube

95.000 Ft

projekt
  • Instagram mini csomag+
  • Stratégia és konkurecia elemzés
  • Fb borító és profilkép
  • Youtube borító és profilkép
  • Posztolási témajavaslatok
Érdekel

Mit kell figyelembe venni a közösségi média posztok tervezésénél

Az első fontos szempont a márkaidentitásod – a közösségi médiaplatformod ennek a vizuális megjelenítése lesz, ezért neked és a csapatodnak világos elképzeléssel kell rendelkezned arról, hogy mi is ez. A következő lépés a piackutatás elvégzése, hogy megértsd a közönségedet. Ezek a válaszok szolgálnak majd a referenciakeretként a tervezéshez. Milyen kérdéseket kell ehhez sikeresen megválaszolnod? Lássuk:

  1. Kit akarsz megszólítani?
  2. Mit tart a közönséged értéknek?
  3. Mi érdekli őket?
  4. Mivel foglalkoznak?
  5. Mit szeretnek látni a közösségi médiában?

Ezután meg kell vizsgálnod a versenytársaid közösségi média megjelenéseit. Lehet, hogy neked már kész terved és elképzelésed van a fejedben, de hasznos tudni, hogy ők milyen vizuális stratégiákat használnak, és hogyan reagálnak erre a fogyasztóik. Minél több információval rendelkezel, annál jobban fel leszel készülve, hogy olyan kreatív felületet tervezz, amelye összhangban van a közönséged igényeivel és ízlésével.

instagram strategia 1 Hannah Design
tiago instagram Hannah Design

Tippek a közösségi média posztok tervezéséhez

1. Törekedj a következetességre és a kohézióra.
A következetesség kulcsfontosságú a közösségi médiaoldal megtervezésekor. Hogy miért? Mert ez segíti a márka felismerhetőségét. Képzeld el, ha minden alkalommal, amikor egy márkát látsz, megváltoztatná a márka színeit és logóját. Valószínűleg összetévesztenéd egy másik márkával, vagy teljesen elfelejtenéd. A márka felismerése fontos a közönségeddel való bizalom és hűség kialakításához. Nincs még logód vagy arculatod? Kattintsd ide!

A rendszeres posztoláson túl a következetesség a közösségi médiában azt is jelenti, hogy ragaszkodik egy vizuális témához. Sötét és hangulatos vagy világos és légies? Nyugalmat, izgalmat, kiegyensúlyozottságot, fókuszt vagy valami mást szeretnél az oldalodon sugallni? Bármit is válaszoljon ezekre a kérdésekre, annak tükröződnie kell az egységes dizájnban. Ennek egyik módja, hogy minden képen ugyanazt a szűrőt vagy szerkesztési stílust használod, hogy illeszkedjenek a márkád arculatába.

2. Használj olyan színeket, melyek tükrözik a márkaidentitásod.
Nem meglepő, hogy a színek befolyásolják, hogyan érzékelik a fogyasztók a márkádat. Ezért van az, hogy a népszerű élelmiszermárkákat általában a piros és a sárga, a pénzintézeteket pedig a kék színekkel társítják. Van néhány módja annak, hogy a színeket beépítsd a közösségi média designjába is. ilyenek például a sablonok. Ha a grafikák közzétételekor sablonokat tervezel használni, akkor a márka felismerhetőségének növelése érdekében érdemes beépíteni arculatod legfőbb színeit. A képek és videók esetében is kiemelhetsz bizonyos színeket, hogy kitűnjön a tömegből. Nem tudod, hogyan kell sablonokat készíteni? Bízd rám magad!

Példának Tiago barátom Insta oldalát hoztam, aki barna bőr, kézműves bakancsokat készít, párja Julia pedig fotóművész. Mindketten természetszerető, egyszerű, vidéki életsítlusra törekedő emberek. Közösségi megjelenésein következetesen föld színeket használnak, barnát, bézset, pasztellszíneket és arra törekednek, hogy átadjanak egyfajta életérzést. Bár lehetnek más színek is a képeiken, ezek a színek mindig a középpontban vannak.

Egy másik jól működő stratégia, ha a közösségi média posztjaidat úgy tervezed meg, hogy azok egy adott témához és színhez igazodjanak. Tegyük fel például, hogy divatmárka vagy, és februári tartalmat tervezel. Mivel a február a Valentin-naphoz és a piros színhez kapcsolódik, kreatív eszközeidet a hónap témája köré építheted.

3. Használj közösségi média design sablonokat.

Ha a közösségi médiastratégiádat szeretnéd megtervezni, nagy valószínűleg szükséged lesz sablonokra. Ezek hatalmas időmegtakarítást jelentenek, és biztosítják a következetes márkaépítést. Az olyan platformok, mint a Canva, megkönnyítik a csapatok számára, hogy a márkastratéga által jóváhagyott és az arculathoz igazodó sablonokat hozzanak létre és osszanak meg.

Sokáig idegenkedtem a Canva használatától, lassan 20 éves grafikai szoftverhasználat után azt gondoltam nem tud nekem pluszt adni. Aztán az egyik ügyfelem megkérdezte el tudnám e ebben készíteni a social media post sablonjait, mert ő maga szeretné a jövőben ezeket szerkeszteni, de nem ért se a Photoshophoz és se más grafikai szoftverekhez. Beregisztráltam a platformra (30 napig a PRO is ingyensen tesztelhető) és pár óra Canva tutorial videók után teljesen magával ragadott a platform. Egyszerű, nagyszerű, pont annyit kínál, amivel magabiztosan tudod menedzselni a közösségi megjelenéseidet. A pro verzióban ráadásul még időzíteni is tudod a posztjaidat. Ha nem tudod hogyan kezdj neki, vedd meg valamelyik csomagomat és elkészítem az arculatodhoz illő sablonjaidat és be is mutatom neked a Canva használatának alapfogásait.

4. Alakítsd a dizájnodat a platform igényeihez,
Minden platformnak más méretezési és tartalmi irányelvei vannak. Az Instagram Instagram Reels (rövid videós tartalmak) például okostelefonokon való megtekintésre van formázva, ami azt jelenti, hogy a videókat álló tájolásban kell felvenni. A Facebook ezzel szemben – a YouTube-hoz hasonlóan – a videók formátumát a fekvő formátumra alakították ki. Különösen a videók esetében érdemes elkerülni a fekete oldalsávval ellátott tartalmakat, mivel ez vizuálisan nem túl vonzó.

A méretezésen túl azt is figyelembe kell vennie, hogy az adott platform alkalmas e arra a tartalomra, amit megszeretnél osztani . Egy infografika például valószínűleg nem mutatna jól a Twitteren. A tartalom szöveges egységekre bontása jobb itt pl. stratégia.

5. Kövesed a legjobb tervezési gyakorlatokat.
A közösségi média designnak fő célja, hogy vizuálisan vonzó tartalmat hozzon létre, amely megragadja a közönség figyelmét, és részvételre ösztönzi őket. Bár ezt számos tényező befolyásolja, vannak olyan általános tervezési szabályok, amelyekről köztudott, hogy vonzó vizuális elemeket hoznak létre. Az első a fehér vagy negatív tér, vagyis amikor a keretedben egy terület üresen marad. A fehér vagy negatív tér használata segít ráfokuszálni a tekintetet arra, amire a közönség figyelmét szeretné irányítani. Ha még több ilyen tippet olvasnál látogass el a BLOG oldalamra.

tiago instagram2 Hannah Design