1. Törekedj a következetességre és a kohézióra.
A következetesség kulcsfontosságú a közösségi médiaoldal megtervezésekor. Hogy miért? Mert ez segíti a márka felismerhetőségét. Képzeld el, ha minden alkalommal, amikor egy márkát látsz, megváltoztatná a márka színeit és logóját. Valószínűleg összetévesztenéd egy másik márkával, vagy teljesen elfelejtenéd. A márka felismerése fontos a közönségeddel való bizalom és hűség kialakításához. Nincs még logód vagy arculatod? Kattintsd ide!
A rendszeres posztoláson túl a következetesség a közösségi médiában azt is jelenti, hogy ragaszkodik egy vizuális témához. Sötét és hangulatos vagy világos és légies? Nyugalmat, izgalmat, kiegyensúlyozottságot, fókuszt vagy valami mást szeretnél az oldalodon sugallni? Bármit is válaszoljon ezekre a kérdésekre, annak tükröződnie kell az egységes dizájnban. Ennek egyik módja, hogy minden képen ugyanazt a szűrőt vagy szerkesztési stílust használod, hogy illeszkedjenek a márkád arculatába.
2. Használj olyan színeket, melyek tükrözik a márkaidentitásod.
Nem meglepő, hogy a színek befolyásolják, hogyan érzékelik a fogyasztók a márkádat. Ezért van az, hogy a népszerű élelmiszermárkákat általában a piros és a sárga, a pénzintézeteket pedig a kék színekkel társítják. Van néhány módja annak, hogy a színeket beépítsd a közösségi média designjába is. ilyenek például a sablonok. Ha a grafikák közzétételekor sablonokat tervezel használni, akkor a márka felismerhetőségének növelése érdekében érdemes beépíteni arculatod legfőbb színeit. A képek és videók esetében is kiemelhetsz bizonyos színeket, hogy kitűnjön a tömegből. Nem tudod, hogyan kell sablonokat készíteni? Bízd rám magad!
Példának Tiago barátom Insta oldalát hoztam, aki barna bőr, kézműves bakancsokat készít, párja Julia pedig fotóművész. Mindketten természetszerető, egyszerű, vidéki életsítlusra törekedő emberek. Közösségi megjelenésein következetesen föld színeket használnak, barnát, bézset, pasztellszíneket és arra törekednek, hogy átadjanak egyfajta életérzést. Bár lehetnek más színek is a képeiken, ezek a színek mindig a középpontban vannak.
Egy másik jól működő stratégia, ha a közösségi média posztjaidat úgy tervezed meg, hogy azok egy adott témához és színhez igazodjanak. Tegyük fel például, hogy divatmárka vagy, és februári tartalmat tervezel. Mivel a február a Valentin-naphoz és a piros színhez kapcsolódik, kreatív eszközeidet a hónap témája köré építheted.