Az on-page SEO mellett a másik nagy kategóriába azok a tényezők tartoznak, melyekre kicsit nehezebben tudsz befolyást gyakorolni, hiszen a weboldaladon kívüli tényezők. Az off-page SEO alapvetően azután következik, ha az on-page SEO már rendben van, azaz a minőség megfelelő a weboldaladon SEO szempontból. Tipikus off-page SEO tényező a külső linkek, melyek a weboldaladra mutatnak. Minél több és jobb minőségűek ezek a linkek, annál jobb helyezést érsz el a Google találati oldalain.
Az off-page SEO azonban nem merül ki a linkekben, ide tartoznak tulajdonképpen a külső reakciók a weboldaladra. Ahhoz, hogy ezek jók legyenek, egy kiváló “termékkel” kell előállnod, nem csak “egy újabbal” a piacon. Az emberek beszélni fognak róla, mert meggyőzted őket a termékeddel. Lássuk mi tartozik az off-page SEO-ba:
- Linképítés – az oldalodra mutató linkeket úgy is fel lehet fogni, mint egy-egy szavazatot a weboldaladra.
- Közösségi média – közvetlenül nem rangsorolási tényező, de a megosztások és a lájkok hajtják a céged, így hatással lesznek rá.
- Hírlevél – érdemes elhelyezni a weboldalon egy feliratkozási lehetőséget, mert bár nyilván nem lesz nagy a feliratkozó száma, de ők rendszeresen benéznek az oldaladra.
- Kommentek – Egy-egy kommentben elhelyezett releváns és jó tanács mellett elfér a céged nevének említése is.
- Vendég-blogolás – itt sem a linkek és a reklám-ízű tartalom lenne a lényeg. Ugyanakkor a jó minőségű tartalomba belefér egy-egy link is.
- Fórumok használata – hasonlóan az előzőekhez, a fórum-posztoknál és megemlítheted a céged, de nem célszerű erre erőszakosan törekedni.
- Bizalom-építés – ennek eszköze az átláthatóság biztosítása, melyet hasznos, de nem szenzációhajhász címekkel és üres szövegekkel érhetsz el.
- Értékelések – szintén a bizalmat erősítik a felhasználói értékelések. kérheted arra az ügyfeleidet, hogy tegyék közzé értékeléseiket rólad a megfelelő felületeken.
- Videók és egyéb vizuális eszközök – ezekkel is felhívhatod a figyelmet a cégedre, ha nem a weboldaladon teszed közzé őket. Ilyen felület például a YouTube vagy a Pinterest.
- Tartalmak megosztása – ehhez olyan dokumentum-megosztó oldalakat használhatsz, mint a Scribd vagy a SlideShare.
- PR – ha bármi fontos történik a céged háza táján, készíts róla egy sajtóközleményt. A PR-anyagok révén új ügyfeleket találhatsz.