Skip to main content
seo 2 Hannah Design

Keresőoptimalizálás

Ma már az idősebb korosztály jelentős része is tudja használni a különböző keresőrendszereket, legyen az egy vasárnapi húsleves receptje vagy egy konkrét termék. A Google a világon a legnépszerűbb keresőrendszer (ráadásul az egész világ legnézettebb weboldala), aminek részben az az oka, hogy a találatok nagyon gyakran vannak olyan sorrendben, ahogy a keresést végző személy elvárja. A találati eredmény felhasználótól függően változhat és változik, vagyis egy adott kifejezésre tulajdonképpen mindenki számára egyedi találati listát képez a Google. Jelenleg a SEO Magyarországon szinte teljes mértékben a Google keresőjére történik, mivel ez vált egyeduralkodóvá több országban, köztük hazánkban is.

Ma a SEO már kihagyhatatlan elemét képezi egy online vállalkozás sikerességének, ha nem is akarunk több száz ezer forintokat költeni pl. linképítésre, az alap beállításokat butaság lenne kihagyni, hisz egy kis időráfordítással és munkával valós eredményeket érhetünk el.

Válassz csomagot!

A csomag ellenértéke a teljesítés utána a szolgáltatási szerződés alapján kerül számlázásra és kiegyenlítésre.

On-page SEObeállítások elvégzése

100.000 Ft

WEBOLDAL
  • Fókusz kulcsszó beállítása
  • Meták, SEO cím kitöltése
  • Képek ALT-jainak kitöltése
  • Külső, belső linkek beállítása
  • SEO bővítmény alapok oktatás
Érdekel

Kulcsszókutatásbeállítások elvégzése

200.000 Ft

WEBOLDAL
  • Versenytársak elemzése
  • Keresési trendek vizsgálala
  • Kulcsszavak vizsgálata
  • Tartalomkészítési ajánlás
  • Technikai hibák felkutatása
Érdekel

Találati sorrend a keresőkben

A Google keresési mechanizmusa a PageRank eljáráson alapszik, mely sokáig azt mérte, hogy hány link (backlink) mutat egy adott weboldalra. A SEO rangsorolási adatai nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet a Google szakembereinek elhintett információi alapján, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. Ma már a linkeken kívül más tényezőket is figyelembe vesz az algoritmus ilyen pl.:

  • on-page SEO beállítások megléte,  ilyen pl. a meta leírások, képek altjainak elnevezése, belső linkek, weboldal linkstruktúrája, weboldal sebessége
  • könnyen olvasható, jól megérthető, eredeti és folyamatosan frissülő tartalom (weboldalad fő- és aloldalai, termékoldalak, termékkategóriák, blog szövegezése)
  • a weboldal tartalmában elhelyezett kulcsszavak/keresőszavak sűrűsége és használata
  • milyen gyakran kattintanak az emberek egy-egy találatra, mennyi időt töltenek egy adott weboldalon és milyen a visszafordulási arány
  • sok szakértő szerint a márkaemlítés az új link, vagyis a Google ugyanúgy figyelembe veszi, ha valahol elhangzik a céged neve, mint ha egy link mutatna a weboldaladra
  • hozzászólások, termékértékelések, vásárlói vélemények

Tehát, ha egy bizonyos keresőkifejezésre az első helyet szeretnéd megszerezni, akkor az a dolgod, hogy abban a témában a Te weboldalad kínálja a legjobb választ. Ehhez kell a kiváló tartalom, a technikailag helytálló oldal, a jó felhasználói élmény és a biztonságos weboldal.

seo keresooptimalizalas Hannah Design
on site seo Hannah Design

On-page SEO

A találati lista sorrendje tehát az algoritmusok által figyelembe vett SEO tényezők alapján épül fel. Ezeket alapvetően két csoportba tudjuk sorolni, on-page SEO és off-page SEO.
Ebbe beletartozik minden olyan tényező, melyre hatással lehetsz a saját weboldaladon. Ide tartoznak a technikai részletek, melyek alapvetően fontosak annak érdekében, hogy a Google figyelembe vegye és rangsorolja a weboldaladat. Az on-page SEO részét képezi még többek között:
  • a weboldal felépítése,
  • sebesség, mobilbarát kialakítás,
  • SSL használata
  • tatartalom (minősége, frissessége),
  • a címsorok
  • meta leírás,
  • URL struktúra,
  • navigáció,
  • belső linkek,
  • H1, H2, stb. sorok, formázások,
  • 404-es oldal,
  • képek (ALT tag),
  • kifelé mutató linkek,
  • befelé mutató linkek stb.

Vagyis elég sok dolog, úgyhogy nem is sorolnánk tovább, mert ezekről részletesen a SEO rangsorolási tényezőkről szóló anyagunkban olvashatsz, persze néhány off-page tényező mellett.

Off-page SEO

Az on-page SEO mellett a másik nagy kategóriába azok a tényezők tartoznak, melyekre kicsit nehezebben tudsz befolyást gyakorolni, hiszen a weboldaladon kívüli tényezők. Az off-page SEO alapvetően azután következik, ha az on-page SEO már rendben van, azaz a minőség megfelelő a weboldaladon SEO szempontból. Tipikus off-page SEO tényező a külső linkek, melyek a weboldaladra mutatnak. Minél több és jobb minőségűek ezek a linkek, annál jobb helyezést érsz el a Google találati oldalain.

Az off-page SEO azonban nem merül ki a linkekben, ide tartoznak tulajdonképpen a külső reakciók a weboldaladra. Ahhoz, hogy ezek jók legyenek, egy kiváló “termékkel” kell előállnod, nem csak “egy újabbal” a piacon. Az emberek beszélni fognak róla, mert meggyőzted őket a termékeddel. Lássuk mi tartozik az off-page SEO-ba:
  • Linképítés – az oldalodra mutató linkeket úgy is fel lehet fogni, mint egy-egy szavazatot a weboldaladra.
  • Közösségi média – közvetlenül nem rangsorolási tényező, de a megosztások és a lájkok hajtják a céged, így hatással lesznek rá.
  • Hírlevél – érdemes elhelyezni a weboldalon egy feliratkozási lehetőséget, mert bár nyilván nem lesz nagy a feliratkozó száma, de ők rendszeresen benéznek az oldaladra.
  • Kommentek – Egy-egy kommentben elhelyezett releváns és jó tanács mellett elfér a céged nevének említése is.
  • Vendég-blogolás – itt sem a linkek és a reklám-ízű tartalom lenne a lényeg. Ugyanakkor a jó minőségű tartalomba belefér egy-egy link is.
  • Fórumok használata – hasonlóan az előzőekhez, a fórum-posztoknál és megemlítheted a céged, de nem célszerű erre erőszakosan törekedni.
  • Bizalom-építés – ennek eszköze az átláthatóság biztosítása, melyet hasznos, de nem szenzációhajhász címekkel és üres szövegekkel érhetsz el.
  • Értékelések – szintén a bizalmat erősítik a felhasználói értékelések. kérheted arra az ügyfeleidet, hogy tegyék közzé értékeléseiket rólad a megfelelő felületeken.
  • Videók és egyéb vizuális eszközök – ezekkel is felhívhatod a figyelmet a cégedre, ha nem a weboldaladon teszed közzé őket. Ilyen felület például a YouTube vagy a Pinterest.
  • Tartalmak megosztása – ehhez olyan dokumentum-megosztó oldalakat használhatsz, mint a Scribd vagy a SlideShare.
  • PR – ha bármi fontos történik a céged háza táján, készíts róla egy sajtóközleményt. A PR-anyagok révén új ügyfeleket találhatsz.
on site seo Hannah Design